natuurmuseum-zaandam-fossielen-slijpen-foto-tom-kisjes

Activiteiten jaaroverzicht 2019

Zondag 6 januari – Dino middag
Een activiteit georganiseerd door leden van werkgroep  geologische Amathysta bij de dan aanwezige wisselexpositie “Dino’s”. Er kunnen heel mooie dino fossielen van gips worden gemaakt. Er zijn mooie dinobeelden te bekijken. Een speciale middag voor de echte dino liefhebber. De activiteit begint om 13.00 uur en gaat door tot 16.00 uur. Bezoekers kunnen op elk moment  meedoen.  Kosten 3 euro p.p., naast de reguliere museumentree.

Zondag 20 januari- Fossielen middag
Wederom een activiteit georganiseerd door leden van werkgroep  geologische Amathysta bij de dan aanwezige wisselexpositie “Dino’s”. Fossielen prepareren, haaientanden zeven , fossielen slijpen en polijsten. Schoonmaken van fossielen en determineren daarvan onder deskundige leiding. Na afloop mag je de schoongemaakte fossielen mee naar huis nemen. De activiteit begint om 13.00 uur en gaat door tot 16.00 uur. Bezoekers kunnen op elk moment  meedoen. Kosten 3 euro p.p., naast de reguliere museumentree.

Zondag 24 februari – Edelstenen slijpen
Wederom een activiteit georganiseerd door leden van werkgroep  geologische Amathysta. Bezoekers kunnen zelf prachtige edelstenen op glasplaten slijpen. Een leuk en ongevaarlijk werkje met een prachtig resultaat. Als de stenen zijn geslepen , worden ze voor je gepolijst en kun je ze mee naar huis nemen. Er zijn een aantal edelsteen slijpers aanwezig die het slijpen van stenen op een slijpmachine laten zien.De activiteit begint om 13.00 uur en gaat door tot 16.00 uur. Bezoekers kunnen op elk moment  meedoen. Kosten 3 euro p.p., naast de reguliere museumentree.

Zondag 24 maart – Vulkanen middag
Een activiteit georganiseerd door leden van werkgroep, met aandacht voor lava soorten, vulkanische bommen, vulkaantypen en vulkanische mineralen. Er wordt een vulkaan opgebouwd en er vindt een mini-uitbarsting plaats! Elke bezoeker kan een vulkanische bom uitzoeken en meenemen. Gratis deelname van  13.00 uur tot 16.00 uur.

Zondag 20 oktober – Pielen met fossielen
Een activiteit georganiseerd door leden van werkgroep  geologische Amathysta. Er kunnen heel mooie fossielen van gips worden gemaakt. De activiteit begint om 13.00 uur en gaat door tot 16.00 uur. Bezoekers kunnen op elk moment  meedoen.  Kosten 3 euro p.p., naast de reguliere museumentree.

Zondag 3 november – Natuurbingo
Bingo met natuurlijke prijsjes. Meer info volgt.

Zondag 8 december: Wij gaan voor goud!
In het natuurmuseum gaan we schatgraven. Onder begeleiding kunnen kinderen goudwassen en edelstenen en haaientanden zeven. Leuk voor kinderen die graag een schat vinden! En zeker op een zondagse wintermiddag zeer de moeite waard! Van 13.00 tot 17.00 uur in het Natuurmuseum, Thijssestraat 1, Zaandam.

Zaterdag 14 december: Kerst-/Heemtuin
Op zaterdag 14 december verandert de Heemtuin in een sfeervolle Kersttuin. Er zijn allerlei activiteiten te doen voor het hele gezin. De stal komt tot leven met een echte Jozef en Maria, herders en een heuse engel. Dit gebeurt allemaal rond de kribbe van kindeke Jezus. Het kerstverhaal wordt verteld en er worden kerstliederen gezongen. Er is live muziek van Hailander en Vocalgroup Saensation. De entree is gratis. Kinderen kunnen kerststukjes maken en broodjes bakken – daar wordt wel een bescheiden bijdrage voor gevraagd. Verder is er in samenwerking met de Noorderkerk een speurtocht uitgezet, superleuk voor kinderen. Kom dus naar de Heemtuin (Burg. In ’t Veldpark, naast het ziekenhuis) van 16.00 tot 20.00 uur.

Donderdag 19 december: Kerstmis op de boerderij
Waar kun je nou beter kerstmis vieren dan in een stal? De stal van de Stadsboerderij Darwinpark wordt deze donderdag in kerstsferen gebracht. Je kunt zitten op strobalen en ondertussen luisteren naar sfeervolle kerstliedjes. Natuurlijk is er ook erwtensoep en ander lekkers. Kom van 16.00 tot 20.00 uur naar de Stadsboerderij en vier een ‘Happy Christmas!’

In dit overzicht kunnen nog toevoegingen/wijzigingen plaatsvinden

Tegenwoordig zijn pinbetalingen mogelijk op alle locaties.