schapen scheren

Activiteiten jaaroverzicht 2017

Vrijdag 20-01/17-02/17-03/21-04/19-05/16-06 /15-09/20-10 /17-11/15-12 – Repair Café
Het Repair Café is een buurtinitiatief dat repareren promoot als alternatief voor weggooien. Maar het Repair Café is meer, de bijeenkomsten zijn ook bedoeld om reparatiekennis te behouden en de sociale cohesie in de buurt versterken. Buurtbewoners kunnen met kapotte spullen terecht in de educatieve ruimte van de stadsboerderij, om die ter plaatse samen met de aanwezige reparateurs weer in orde te maken.
Elke derde vrijdag van de maand (exclusief de zomermaanden) is er van 14 – 16 uur een Repair Café. Dus heeft u ook kapotte voorwerpen in huis? Kom dan langs, want terwijl de reparaties gezamenlijk worden uitgevoerd -gratis, of tegen een vrijwillige bijdrage-n zijn de bijeenkomsten ook vooral gezellig!

Zondag 16 april– Op eerste Paasdag vieren we de verjaardag van tante Clara
Pasen vieren en tegelijkertijd de verjaardag van tante Clara, de bekendste kip in Zaanstad. Met een programma gericht op de leeftijdsgroep 4 tot 8 jaar.

Zondag 14 mei – Schapen scheren
De schapen trekken deze dag hun warme jas uit. Dat doen ze natuurlijk niet zelf, daarvoor komt de schapenscheerder langs. En daar maken we altijd een feestelijke gebeurtenis van. Dit jaar helemaal, want de boerderij bestaat 50 jaar! Om 11.00 uur beginnen we en verspreid over de dag worden alle schapen geschoren. Net als voorgaande jaren is ook de schaapskudde van het Westerwindpad weer te gast, en ook zij worden alle 250 geschoren. Er zijn verder tal van activititen.

Zondag 8 oktober- Reptielenmiddag
Met speciale aandacht voor de verzorging en het welzijn van huisdieren.

Zaterdag 28 oktober – Halloween
In een sfeervolle en kindvriendelijke ambiance viert stadsboerderij Darwinpark een groots Halloweenfeest, ook geschikt voor jongere kinderen. Het feest begint daarom al om 16.00 uur en eindigt (in het donker) om 20.00 uur. Voor deze activiteit wordt entree geheven en kunnen kaarten vooraf worden gekocht. Nadere berichtgeving volgt tzt.

Tussen 10 en 24 december – Kerst
Gedurende deze periode is de boerderij in kerstsfeer en zijn er allerlei leuke activiteiten.

Zondag 17 december – Kerstbingo
Een spetterende kerstbingo. De kaarten voor alle drie de rondes koop je voor aanvang en dan speel je ook automatisch mee in de tombola. Ook is er gelegenheid voor een hapje en een drankje. Kom op tijd, want vol is vol!